Naslov Razvoj karijera djelatnika vodnih usluga na uslužnom području 28
Naslov (engleski) Career Development Water Services Employees In Area Of Service 28
Autor Alen Devčić
Mentor Zoran Ježić (mentor)
Član povjerenstva Danijela Sokolić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zoran Ježić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Helga Pavlić Skender (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2024-11-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Karijera je pojam koji se najčešće definira kao pojedinčev razvojni put u njegovom
znanju, vještinama, stavovima, vrijednostima i ponašanju općenito. Taj put je
determiniran poslovima koje je on obavljao u prošlosti, poslovima koje trenutno obavlja,
kao i onima koji ga očekuju u budućnosti neovisno o tome koliki će biti broj organizacija
u kojima je bio zaposlen. Karijera se razlikuje od posla i načelno traje od odabira
zanimanja i profesije, odnosno od početka prvog radnog odnosa, pa do odlaska u
mirovinu.
Javni isporučitelji vodnih usluga pružaju svoje usluge pravnim i fizičkim osobama na
području svoga djelovanja sa ciljem povećanja standarda građana, a ne prvenstveno sa
ciljem ostvarenja profita. Zakonodavni okvir unutar kojeg pružaju svoje usluge je takav
da ih, na njihovom geografskom području, čini prirodnim monopolima, pa konkurencija,
kao najznačajniji pokretač produktivnosti izostaje. Integracijom više javnih isporučitelja
vodnih usluga u jedno uslužno područje dolazi do organizacijskih promjena koje imaju
neminovan utjecaj na razvoj karijera zaposlenika. U sklopu toga bi se prema zakonskoj
obvezi, trebalo kadrovski obvezno zadovoljiti radna mjesta tzv. ključnih zaposlenika, ali
naravno da se pritom pažnja poklanja i svim ostalim djelatnicima jer upravo su djelatnici
u modernoj poslovnoj filozofiji najveći kapital tvrtke.
U radu su korištene metoda deskripcije, induktivna i deduktivna metoda, metoda analize
i sinteze, te empirijske metode u koje ubrajamo metodu anketiranja, metodu brojenja,
statističku metodu i metodu kompilacije.
Kao priprema za nadolazeće organizacijske promjene koje su u tijeku, ali isto tako i u
cilju sprječavanja odljeva kvalitetnih i sposobnih zaposlenika, provedeno je anketno
istraživanje u javnim isporučiteljima vodnih usluga koji će se integrirati u Uslužno
područje 28. Empirijskim istraživanjem utvrđeni su interesi i stavovi te dani prijedlozi
prioritetnih mjera poboljšanja radnih uvjeta sa ciljem povećanja produktivnosti njihova
rada, a sve kako bi uskoro novoformirano uslužno područje pružalo visoku razinu
kvalitete vodnih usluga postižući pritom financijsku stabilnost i poslovnu samoodrživost.
Sažetak (engleski) A career is a term that is most often defined as individual development that can be seen
in his experience, his knowledge, his skills and in his behaviour in general. That
development is determined by the tasks which were already performed, by the current
tasks and of course by the tasks which are yet to be performed. A career is different from
a job and generally lasts from choosing an occupation or profession until retirement.
Public water service providers provide their services to small commercial users and
residentials in their operating areas with the aim of increasing the living quality of the
citizens and not primarily for making a financial profit. The legal framework in which
they provide their services is such that in their geographical area they have a monopoly.
Subsequently, a competition as the most significant factor of productivity is absent.
Integration of several public water service providers at one operating area is leading to
significant organizational changes which have inevitable impact on career development
of its employees. As part of that, according to the legal framework, in such utilities must
be enough key employees but at the same time, attention is of course on all other
employees because exactly these employees are in modern business philosophy the
biggest capital of the company.
In this thesis were used method of description, inductive and deductive method, method
of analysis, method of synthesis and empirical method which include survey method,
counting method, method of statistics and compilation method.
As a preparation for the upcoming organizational changes, but also as preventing the
outflow of competent employees, through a survey method is provided a research of
public water service providers which will be integrated in Operating Area 28. Through
an empirical research there were determined interests and attitudes as well as there were
made proposals of priority measures for working conditions improvement with the
purpose of increasing of their work productivity. Utility organized in that way provides
high quality level of water services simultaneously achieving financial and business selfsustainability.
Ključne riječi
razvoj karijere
organizacijske promjene
uslužno područje
ljudski resursi
anketno istraživanje
Ključne riječi (engleski)
career development
organizational changes
operating area
human resources
survey method
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:973507
Studijski program Naziv: Menadžment u javnom sektoru Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: specijalistički Akademski / stručni naziv: specijalist/specijalistica menadžmenta u javnom sektoru (spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-01-13 11:26:27