Sažetak | Suvremeno i sve dinamičnije poslovno okruženje rezultiralo je brojnim promjenama na tržištu. Jedna od posljedica modernizacije poslovnih procesa su inovativni načini stvaranja vrijednosti. Poduzeća se sve više okreću kupcima s ciljem izgradnje dugoročnih emocionalnih veza koje u konačnici rezultiraju boljim poslovnim rezultatima, prilikama, povećanjem prihoda, učvršćivanjem emocionalne lojalnosti kupaca, te u konačnici obogaćenim emocionalnim kapitalom. Odnosi i veze s kupcima sve se češće spominju kao jedan od ključnih faktora uspješnosti poslovanja, te su mnoga poduzeća u središte interesa stavila upravo tu relaciju, fokusirajući se prvenstveno na emocije i emocionalno iskustvo kupaca i isporučujući im, kroz svoje proizvode i usluge, emocionalnu vrijednost. Takva poduzeća, utemeljena na izvornom konceptu, nazivamo emocionalnim poduzećima.
Nogometna industrija pritom nimalo ne zaostaje, te su se brojni nogometni klubovi pozicionirali u okvire emocionalnih poduzeća, posvećujući posebnu pažnju odnosu i vezama s navijačima. Emocionalna veza navijača i kuba, te emocionalna lojalnost navijača, presudni su za emocionalni kapital kluba i značajan su doprinos njegovoj stabilnosti, osiguravajući mu podršku i u uvjetima izostanka sportskih rezultata.
Cilj ovog rada bio je ispitati i istražiti koncept emocionalnih poduzeća, te utjecaj odnosa i veza s kupcima na stvaranje vrijednosti i emocionalni kapital. U teorijskom dijelu rada istražio se koncept emocionalnih poduzeća i definirali su se ključni pojmovi. Također, na konkretnom slučaju, teoretski su se obradili načini stvaranja vrijednosti i emocionalni kapital nogometnog kluba. Istraživanje intenziteta emocionalne veze između navijača i kluba i utjecaj te veze na emocionalni kapital, provodilo se na primjeru Hrvatskog nogometnog kluba Hajduk. Rezultati su dokazali postojanje snažnog stupnja emocionalne lojalnosti i intenziteta emocionalne veze između navijača i kluba, te posljedično i utjecaja na emocionalni kapital kluba, što je dobra smjernica za buduće trendove inovativnih načina stvaranja vrijednosti, ali i svojevrsni izazov za nogometni klub. |
Studijski program | Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije (univ. mag. oec.) |