master's thesis
The imppact of religion and culture in international business negotiations

Martina Mikec (2017)
University of Rijeka
Faculty of Economics
Metadata
TitleUtjecaj religije i kulture u međunarodnom poslovnom pregovaranju
AuthorMartina Mikec
Mentor(s)Heri Bezić (thesis advisor)
Abstract
Poslovno pregovaranje u multikulturalnom okruženju razlikuje se od onog u poznatom okruženju te zahtjeva drugačije i raznoliko znanje o različitim kulturama, pravilima ponašanja i pregovaranja. Jako bitan faktor poslovanja u današnje vrijeme je samo međunarodno pregovaranje. Postoje mnoge kulture i različiti načini poslovanja u državama diljem svijeta. Da bi pregovaranje bilo uspješno potrebno se prilagoditi na najbolji mogući način. Komunikacija se smatra osnovnim i direktnim alatom menadžera te je jedan od najsloženijih elemenata upravljanja multikulturalnom radnom snagom. Prisutnost dvoje ili više ljudi različitih kultura u određenoj organizaciji naziva se multikulturalizam, dok je lociranje podružnica matične kompanije u različitim zemljama geografska raširenost. Kulturu čine različiti neverbalni jezici. Ovisno o različitostima pojedinih kultura, mijenjaju se i geste koje koriste. Granice poslovanja u današnjem svijetu više ne postoje. Visoka razina poznavanja poslovnog bontona i pravila ponašanja u skladu s običajima pojedine kulture je stoga prijeko potrebna. Globalno konkurentna organizacija mora se prilagoditi zahtjevima potrošača svake pojedine kulture zasebno i preferencijama svakog potrošača. U međunarodnom komuniciranju nailazimo na dvije vrste prepreka. Prepreke s kojima se susrećemo su eksterne prepreke i interne prepreke. Unutarnje probleme u organizaciji prikazuju interne prepreke. Eksterne barijere su problem koji je nastao u inozemnoj komunikaciji. Zbog zanemarivanja kulturalnih različitosti dolazi do velikih problema u međunarodnom poslovanju. Uspješna komunikacija osnova je dobrog poslovnog uspjeha. Moralne vrijednosti određuju oblik društvenog ponašanja koji je prihvatljiv i oblik društvenog ponašanja koji nije prihvatljiv. Etički principi vrlo često su drugačiji od normi koje je postavilo društvo te se na pojedincima lome norme veće težine nego one na društvo u cijelosti. U različitim kulturama poslovno darivanje je različito shvaćeno. Neke nacije darivanje smatraju mitom i uvredom dok neke preferiraju skromne poslovne poklone. Darivanje u nekim kulturama označava uspješno završeno pregovaranje i dio su poslovne pregovaračke etike.
Parallel title (English)The imppact of religion and culture in international business negotiations
Committee MembersHeri Bezić (committee chairperson)
Tomislav Galović (committee member)
Ana Štambuk (committee member)
GranterUniversity of Rijeka
Faculty of Economics
PlaceRijeka
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeBusiness Economics; specializations in: Finance and Banking, Entrepreneurship, Management, Finance and Accounting, Marketing, International Business, IT Business
Study specializationEntrepreneurship
Academic title abbreviationmag. oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2017-04-24
Parallel keywords (Croatian)međunarodno poslovno pregovaranje religija poslovna kultura međunarodna komunikacija
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:192:577150
CommitterDraženka Šepić