Naslov Izazovi ženskog poduzetništva - empirijsko istraživanje u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) Challenges of female entrepreneurship - an empirical research
Autor Anamarija Prugovečki
Mentor Mirjana Grčić Fabić (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2023-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Iako žensko poduzetništvo ima svoje korijene u povijesti, tek u 19. stoljeću počinje se intenzivnije razvijati, a poseban fokus na ovu vrstu poduzetništva počinje se javljati tek u posljednja dva desetljeća. Razvoj ženskog poduzetništva tijesno je povezan s dinamikom demokratizacije društva te napretkom u izjednačavanju prava između muškaraca i žena, što uključuje pristup obrazovanju i tržištu rada. Ovaj napredak omogućava ženama veći domet i prilike za iskazivanje poduzetničkih vještina i ambicija. Premda se žene poduzetnice mogu klasificirati unutar uobičajenih definicija poduzetništva, njihove motivacije, radni stil, odnos prema suradnicima i okruženju imaju svoje specifičnosti u usporedbi s muškarcima poduzetnicima. Ovaj rad fokusirat će se na sveobuhvatnu analizu ženskih poduzetnica i naglasiti specifičnosti koje čine žensko poduzetništvo jedinstvenim. Unatoč tome što ekonomska literatura ističe brojne prednosti koje donosi žensko poduzetništvo, stvarnost često donosi izazove. Žene koje hrabro odluče krenuti u poduzetničku avanturu suočavaju se s nizom prepreka koje mogu uključivati rodno uvjetovane predrasude, pristup financijskim resursima, balansiranje poslovnih i obiteljskih obveza, nedostatak mentorske podrške i još mnoge druge. Uz analizu karakteristika ženskog poduzetništva, ovaj rad će istražiti ključne prepreke koje žene poduzetnice susreću te će ponuditi moguća rješenja koja bi mogla olakšati njihov put ka uspješnom poduzetništvu. Isticanjem prepreka i identificiranjem potencijalnih rješenja, rad će doprinijeti dubljem razumijevanju izazova koje žene poduzetnice prevladavaju te pružiti smjernice za poticanje njihovog uspješnog sudjelovanja na tržištu. Ovaj rad sadrži empirijsko istraživanje provedeno na području Republike Hrvatske gdje su ispitanici rješavali anketni upitnik te odgovarali na pitanja vezana uz žensko poduzetništvo. Istraživanje među 75 sudionika u Hrvatskoj ukazuje na široku podršku ženskom poduzetništvu, dok istovremeno prepoznaje izazove koje žene suočavaju, uključujući usklađivanje obiteljskih i poslovnih obveza, te nesigurnost. Sudionici s poduzetničkim iskustvom posebno ističu ekonomske uvjete i nedostatak podrške kao ključne prepreke.
Sažetak (engleski) Although women's entrepreneurship has its roots in history, it began to develop more intensively in the 19th century, with a specific focus on this type of entrepreneurship emerging in the last two decades. The development of women's entrepreneurship is closely linked to the dynamics of societal democratization and progress in gender equality, including access to education and the labor market. This progress provides women with a broader scope and opportunities to showcase their entrepreneurial skills and ambitions. While women entrepreneurs can be classified within the conventional definitions of entrepreneurship, their motivations, work style, relationships with colleagues, and environment exhibit distinct characteristics compared to male entrepreneurs. This study will concentrate on a comprehensive analysis of women entrepreneurs and highlight the specifics that make women's entrepreneurship unique. Despite economic literature emphasizing the numerous benefits that women's entrepreneurship brings, reality often presents challenges. Women who bravely decide to embark on an entrepreneurial journey face a range of obstacles, including gender-related biases, access to financial resources, balancing business and family responsibilities, lack of mentorship support, and many others. Alongside the analysis of women's entrepreneurship characteristics, this study will explore the key barriers women entrepreneurs encounter and offer potential solutions that could facilitate their path to successful entrepreneurship. By identifying obstacles and potential solutions, this study will contribute to a deeper understanding of the challenges women entrepreneurs overcome and provide guidance to foster their successful participation in the market. This paper presents an empirical study conducted in the Republic of Croatia, where participants completed a questionnaire addressing female entrepreneurship. The research among 75 participants in Croatia indicates broad support for women's entrepreneurship, while also recognizing the challenges women face, including balancing family and business responsibilities, as well as insecurity. Participants with entrepreneurial experience particularly highlight economic conditions and lack of support as key barriers.
Ključne riječi
poduzetništvo
žensko poduzetništvo
problemi u Hrvatskoj
Ključne riječi (engleski)
entrepreneurship
women's entrepreneurship
challenges in Croatia
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:849076
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i bankarstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-25 14:45:30