Sažetak | Obrazovanje se smatra vrlo bitnim čimbenikom za uspjeh i rast jedne države, stoga se
sasvim opravdano može reći da je obrazovanje zaslužno za ekonomski rast jer se
obrazovanjem ne utječe samo na bogatstvo pojedinca nego i na bogatstvo populacije.
Kako motivirati profesore da potaknu učenike na bolju fokusiranost i rad je pitanje koje
će se detaljnije obraditi u ovom radu. U Republici Hrvatskoj trenutno postoji manjak, ali
i višak radne snage profesora, a općenita potražnja za radnom snagom nedostaje najviše
u zanimanjima koja dolaze iz STEM područja i iz područja medicine, te će se u ovom
radu sagledati u kojoj mjeri učenici odabiru usmjerenja i škole za navedena zanimanja.
Ovaj diplomski rad za cilj ima rangirati srednje škole obzirom na preferencije učenika
osmih razreda osnovnih škola. Alternative, odnosno srednje škole su rangirane putem
AHP metode uz pomoć programa Expert Choice. U ovom diplomskom radu postavljeno
je 8 kriterija, te 5 alternativi. Kriteriji koji su odabrani za rangiranje škola su:
zainteresiranost za određeno zanimanje, udaljenost od lokacije stanovanja, izbor stranih
jezika, popularnost, interijer i eksterijer, preporuka roditelja ili poznanika, opsežnost
gradiva i potražnja za odabranim zanimanjem. Alternative u AHP modelu predstavljaju:
tehničke škole, obrtničke škole, gimnazije, ekonomske i trgovačke škole, te medicinske
škole i farmaceuti. Kroz rad će se također utvrditi veza između odabira srednje škole i
preferencija učenika, te njihovih prosječnih ocjena. Nadalje, analizirat će se mišljenje
učenika o njihovim osnovnim školama na temelju pitanja vezanih uz objektivnost
nastavnog osoblja, tehnološke opremljenosti, te dodatnih sadržaja i aktivnosti koje se u
školi nude. |
Studijski program | Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.) |