Sažetak | Politički marketing je novija grana marketinga, a koji se u moderno doba nametnuo kao
neophodan u demokratskom, višestranačkom sustavu. Podrška se biračkog tijela želi steći pod
bilo koju cijenu, posebice kada je u pitanju natjecanje s drugim političkim kandidatom, odnosno
političkom strankom ili političkim programom. Upravo u takvoj situaciji, politički marketing
može biti instrument koji će pomoći u pobjedi, ali i porazu. Politički marketing može pozitivno
utjecati na zaokupljenost političkom participacijom mladih birača i birača općenito, ali isto tako
može imati i negativan utjecaj ukoliko se ne koristi ispravno. Kroz komunikaciju s biračima,
posebice putem medija, do izražaja dolazi komunikacijski stil, utjecaj na emocije, uvjerljivost
i slično. Sve navedeno utječe na birače koji gledaju takav sadržaj, ali važno je razlučiti kako se
u nekim slučajevima takvim sadržajem može pozitivno utjecati na birače, izazvati pozitivne i
snažne emocije te utjecati na njihovo mišljenje i stav. No, isto tako se može djelovati i u
suprotnom smjeru, odnosno mogu se izazvati negativne emocije. Upravo se zato u ovom radu
istražuje tema utjecaja komunikacije i odnosa s javnošću s emocijama, mišljenjem, stavom i
percepcijom. Istražit će se, na primjeru aktualnog predsjednika RH, Zorana Milanovića, te bivše
predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović, kako oni utječu i utječu li uopće na ispitanike iz
istraživanja svojim medijskim istupima. Moguće je zaključiti kako su ispitanici za
komunikacijski stil aktualnog predsjednika Milanovića prepoznali da je u srednjoj do manjoj
mjeri emotivan i u srednjoj mjeri podržavajući. S druge strane, komunikacijski stil bivše
predsjednice Grabar-Kitarović ispitanici su ocijenili kao podržavajući i emotivan. Time je
vidljiva poveznica između odabranih političara koji su od strane ispitanika prepoznati da koriste
sličan komunikacijski stil. |
Studijski program | Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.) |