Sažetak | Motivacija, zadovoljstvo, međusobna komunikacija, stil vodstva, tek su neki od faktora
koji utječu na rezultate kako u poslovnim, tako i u sportskim organizacijama. Glavni cilj
ovog istraživanja bio je utvrditi ima li stil vodstva trenera, utjecaj na motivaciju,
zadovoljstvo i razinu stresa kod sportaša. Također, utvrđivala se relevantnost povezivanja
i usporedbe sportaša u sportskim organizacijama sa zaposlenicima u klasičnim,
poslovnim organizacijama. U istraživanju je sudjelovalo 59 sportaša – 32 hrvatska
sportaša i 27 srpskih sportaša, koji su za svoj angažman plaćeni, odnosno, dobivaju
određenu naknadu. Upitnik se sastojao od tri djela - prvi dio su općeniti podaci o
sportašima. U drugom djelu sportaši su odgovarali na pitanja vezana za njihovo
zadovoljstvo, motivaciju, razinu stresa i ostvarenu komunikaciju unutar kluba. Ponuđene
su im različite tvrdnje, koje su ocjenjivali na skali od 0 do 5. Treći dio se također sastojao
od pitanja Likertove ljestvice, a pitanja su bila vezana uz trenerovo ponašanje. Korištena
su pitanja iz redizajnirane Blake & Moutonove matrice. Rezultati istraživanja potvrdili su
rezultate ranijih istraživanja na sličnu temu. Sportaši će biti motiviraniji, zadovoljniji i
osjećat će manju razinu stresa ako ostvaruju dobru komunikaciju s trenerom. Većina
sportaša je stil svojih trenera ocijenila kao timsko upravljanje. Trenerima je važno osobno
zadovoljstvo sportaša, ali žele i očekuju da se zadani zadaci i ciljevi ispune. Održavaju
balans koji je potreban za dobre sportske rezultate, ali i međuljudske odnose. Takvo
upravljanje se pokazalo kao uspješno za motivaciju i zadovoljstvo kod sportaša. Ovakav
tip istraživanja može biti koristan i menadžerima u poslovnim organizacijama, zbog
mnogo sličnosti između trenera i menadžera, sportaša i zaposlenika te sportskih i
poslovnih organizacija. |
Studijski program | Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.) |