Sažetak | SWOT analiza služi kao određeni okvir u analizi s ciljem dobivanja relevantnih informacija
o samoj organizaciji poduzeća te njezinoj sadašnjoj okolini u kojoj se nalazi. SWOT
analiza ukazuje na nedostatke koje će omogućiti menadžmentu da razvije određenu vrstu
strategije koja će biti utemeljena na dobivenim informacijama. Zahvaljujući SWOT analizi
omogućuje se određivanje unutarnje i vanjske okoline poduzeća kao i sama realizacija
organizacije. SWOT analiza pruža podatke o prednostima i nedostacima koji se povezuju u
vanjskoj i unutrašnjoj okolini poduzeća a što omogućuje premošćivanje razlika gdje se
trenutačno poduzeće nalazi te gdje bi htjelo biti. SWOT analiza je iznimno produktivna
analiza no ista mora biti fleksibilna s ciljem pružanja efikasnosti. Apsolon d.o.o. društvo je s
ograničenom odgovornošću za poslovno savjetovanje, trgovinu i usluge. SWOT tablica
poduzeća Apsolon d.o.o. prikazuje izražene snage poduzeća, dok je slabosti naspram njih
malo. Prijetnja ima, no nisu u velikoj mjeri zastupljene, dok prilike, iako ih je malo, uz
pametno usmjeravanje mogu osigurati snažnu pozicioniranost i održivu konkurentsku
prednost poduzeća. Jasna misija i vizija, jasno postavljeni ciljevi i strategije, snažna
organizacijska kultura, kvalitetan i snažan način vođenja poduzeća, integracijski i razvojni
procesi, kompetentni ljudski potencijali te sposobnost prilagođavanja predstavljaju snage
koje poduzeće ima i zahvaljujući kojima je vodeće regionalno poduzeće za poslovno
savjetovanje. Slabosti predstavljaju nedefiniranu organizacijsku strukturu, visoka cijena
proizvoda i usluga te nepostojanje integriranog sustava kvalitete. Prijetnje koje su uočene
jesu konkurenti i suparništvo, visoke porezne obveze te visoka pregovaračka moć EU
fondova koji daju novčana sredstva. Prilike koje se mogu iskoristiti jesu brza reakcija na
konkurentske aktivnosti i širenje na druga tržišta. Obzirom na navedeno, poduzeće će sigurno
u skorašnje vrijeme iskoristiti prilike koje mu se pružaju i dodatno osnažiti poziciju. |
Sažetak (engleski) | The SWOT analysis is an analytical framework used to obtain relevant information about the
organization itself and the environment in which it operates. This means doing business
wisely and allows management to develop a strategy based on relevant information. Through
SWOT analysis, it is possible to determine the internal and external environment of the
company, as well as the realization of the company organization. The SWOT analysis
provides data on the advantages and disadvantages that are associated in the external and
internal environment of the company, which allows to bridge the differences where the
current company is and where it would like to be. The SWOT analysis is an extremely
productive analysis, but it must be flexible in order to provide its efficiency. Apsolon d.o.o.
is company for business consulting, trade and services. SWOT table of Apsolon d.o.o. has
pronounced strengths, while weaknesses, on the contrary, are very few. There are threats, but
they are not widely represented, while opportunities, although few, with smart targeting, can
ensure a strong positioning and sustainable competitive advantage of the company. Clear
mission and vision, clearly set goals and strategies, strong organizational culture, quality and
strong way of running the company, integration and development processes, competent
human resources and ability to adapt, all the strengths that the company has and thanks to
which it is the leading regional business consulting company. Weaknesses represent
undefined organizational structure, high prices of products and services and the absence of
an integrated quality system. The threats identified are competitors and rivalry, high tax
liabilities and high bargaining power of EU funds that provide funds. Opportunities that can
be seized are a quick reaction to competitive activities and the expansion to other markets.
Given all the above, the company will surely take advantage of the opportunities provided to
it in the near future and further strengthen its position. |
Studijski program | Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije i računovodstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i bankarstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje, Financije Smjer: Međunarodno poslovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc.) |