Naslov Utjecaj COVID-19 na konkurentnost poduzeća Amazon
Naslov (engleski) Impact of COVID-19 on the competitiveness of Amazon
Autor Mirna Tomrecaj
Mentor Tomislav Galović (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2020-09-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak U ovom završnom radu nastojat će se objasniti kako je COVID-19 utjecala pozitivno na poslovanje i konkurentnost poduzeća Amazon.
Detaljnije će se obraditi nastanak novog virusa, COVID-19, koji pripada porodici koronavirusa s kojima se čovječanstvo već susrelo, te kako je ono utjecalo negativno na živote ljudi i većinu grana i poduzeća. Radi virusa koji se pojavio 2020. godine koji je brzo usmrtio velik broj ljudi, morala su se uvesti vladina ograničenja, pa i potpuna zabrana kretanja između gradova, te u najgoroj mjeri, zabrana izlaska iz kuća. Neočekivana situacija pridonijela je u apsolutnoj promjeni u strukturi ekonomije i samoj stabilnosti ekonomije. Gledajući cjelokupnu situaciju, novi virus donio je poremećaj u gospodarstvu. No, na određene grane kao što je e-trgovina, utjecaj je bio pozitivan. Ljudi sve više provodeći vrijeme u kućama imali su i višak vremena, što je rezultiralo povećanom kupovinom proizvoda preko interneta. Srećom za poduzeće Amazon, to je dovelo do njegovog iznimno visokog profitiranja. Amazon, kao internetski div, najvrjednija kompanija na svijetu s najbogatijim čovjekom kao osnivačem, Jeff Bezosom, nudi svojim kupcima proizvoda i usluga koliko niti jedno drugo poduzeće ne nudi. Za Amazon, razdoblje pandemije utjecalo je pozitivno na njegovo poslovanje i doživjelo je „procvat“. U ovom radu pokazat će se kako je i zašto Amazon konkurentniji od ostalih poduzeća i što ga to izdvaja iz mase konkurenata. Detaljnije će se opisati njegov poslovni model koji mu pridonosi uspjehu i koliko je bitno ulaganje u razvoj poduzeća i inovacije za poduzeće. Također, prikazat će se kako je Amazon svojom sposobnošću, snalažljivošću i ulaganjem u razvoj poduzeća uspio u situaciji kada svi propadaju, ostvariti korist.
Sažetak (engleski) The aim of this final word would be to explain how COVID-19 had a positive impact on business and competitiveness of Amazon.
It will be explained in details occurrence od new virus, COVID-19, which belongs to coronaviruses that humanity has met before. It will be also explained how it had negative impact on people's lives and most of branches and companies. Because of that virus that appeared in 2020., which killed many people in very short time, the goverment had to restrict movements and at the worst times even had to forbid leaving houses. Unnexpected situation has changed not only the structure od world's economy, but even stability of it.Looking at the overall situation, the new virus disordered economy. But on some of the branches, such as e-Commerce, had an positive impact. People had to spend most of their times in houses with extra time left for them, made them buy even more through Online store. Luckily, it made Amazon profit even more. Amazon, known as the most valuable company in the world with the richest man alive on the top of the company (Jeff Bezos), offers more products and services than any other company. For Amazon, time of pandemic had positive impact on his business and company has risen up even more. In this finals work it will be shown why and how did Amazon succeed to stand out and shine out his competitors. Also, it will be shown how does his business model works and how important it is to invest in research, development and inovations in company. And in the end it will be shown how did Amazon with his ability, adroitness and investing in development of company manage to rise up, even when most of the companies are failing.
Ključne riječi
Amazon
COVID-19
konkurentnosti
profit
Ključne riječi (engleski)
Amazon
COVID-19
Competitiveness
profit
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:731165
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije i računovodstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i bankarstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-30 10:01:36