Naslov Konkurentnost turističke ponude u Istarskoj županiji
Naslov (engleski) Competitiveness of the Tourist Offer in Istria County
Autor Marina Jehnić
Mentor Nataša Rupčić (mentor)
Član povjerenstva Nataša Rupčić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zoran Ježić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Mance (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2018-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Turistička destinacija predstavlja razlog putovanja - nema turizma bez destinacije. U skladu sa suvremenim globalnim trendovima, Istarska županija razvija svoje turističke proizvode izvan okvira ponude temeljene na „suncu i moru“ sa svrhom privlačenja raznovrsnih segmenata gostiju te produljenja turističke sezone. Kako gosti postaju sve zahtjevniji, naglasak turističke ponude Županija usmjeruje prema svojoj regionalnoj autentičnosti te stvaranju doživljaja za gosta uključujući kulturu, događaje i gastronomiju. Razvijaju se novi oblici turizma, što dovodi do diferencijacije ponude i stvaranja novih vrijednosti za gosta. Međutim - nema destinacije bez proizvoda. Za održivi razvoj turizma na nekom području, osim destinacije, potrebna je i odgovarajuća turistička infrastruktura. Shodno tome, vodeća turistička poduzeća Istarske županije, kao i ostali subjekti koji se bave turističkom djelatnošću na tom području, nastoje prilagoditi svoju ponudu smještajnih kapaciteta postojećoj potražnji uvažavajući pritom želje i potrebe gostiju. Povećava se ponuda smještajnih kapaciteta, dok se postojeće kapacitete renovira i modernizira. Turistička se poduzeća usmjeravaju prema individualnom pristupu svakom gostu te se fokus razvoja turizma stavlja na kvalitetu, umjesto kvantitete. Val investicija dovodi do nove kategorizacije postojećih objekta, odnosno većeg broja objekta s četiri i pet zvjezdica, što donosi i više standarde usluga koje privlače zahtjevnije goste, usmjeravajući pritom razvoj turističkog gospodarstva Istarske županije prema visokokvalitetnom turizmu.
Sažetak (engleski) A tourist destination represents the reason of traveling – there is no tourism without the destination. In line with contemporary global trends, the Istrian county develops its tourist products outside the framework based on „sun and sea“ with the purpose of attracting various guests segments and extend the tourist season. As guests become increasingly demanding, The County is orienting the emphasis of its tourist offer towards its regional authenticity and creating guest experiences, including culture, events and gastronomy. New forms of tourism are being developed, which leads to the differentiation of the tourist offer and creates new values for the guests. However – there is no destination without the product. A sustainable development of tourism, except the destination, requires also appropriate tourist infrastructure. Consequently, the leading tourism companies of the Istrian County, as well as other subjects engaged in tourist activity, strive to adapt its offer of accommodation capacities to the existing demand while respecting the wishes and needs off the guests. The offer of accommodation capacities increases, while existing capacities are renewed and modernized. Tourism companies focus on the individual approach to each guest and the focus of tourism development is put on quality rather than quantity. New investments lead to a new categorization of existing facilities, respectively a larger number of four and five star facilities, which brings higher standards of services that attract more demanding guests directing the development of the tourism industry of Istrian County towards high-quality tourism.
Ključne riječi
turistički sektor
turistički proizvodi
smještajni kapaciteti
perspektiva razvoja turizma
Istarska županija
Ključne riječi (engleski)
tourism sector
tourism products
accommodation capacities
tourism development perspective
Istrian county
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:831897
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije i bankarstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Financije i bankarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-01-28 17:07:44