Naslov Sustav izvještavanja u maloprodajnom poduzeću
Naslov (engleski) Reporting System in a Retail Company
Autor Ana-Marija Kovačić
Mentor Antonija Petrlić (mentor)
Mentor Neda Vitezić (komentor)
Član povjerenstva Helena Blažić Pečarić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Petrlić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Neda Vitezić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2024-12-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Sustavi izvjebtavanja i klju ni pokazatelji poslovanja igraju presudnu ulogu u kontrolingu
i analizi poslovanja, omogu uju i menad~mentu donobenje pravovremenih odluka. U
danabnjem dinami nom poslovnom okru~enju, gdje su informacije klju ne za uspjebno
poslovanje, va~nost pravilnog upravljanja podacima postaje sve izra~enija. Moderni
sustavi izvjebtavanja omogu uju prikupljanje, obradu i analizu podataka na na in koji
osigurava precizne i a~urirane informacije koje su neophodne za stratebko planiranje i
operativno upravljanje. Klju ni pokazatelji poslovanja (KPI-evi) predstavljaju
standardizirane metrike koje omogu uju ocjenjivanje u inkovitosti poslovnih procesa i
rezultata, ime se menad~mentu pru~a alat za identifikaciju mogu nosti za poboljbanje i
optimizaciju resursa. Stoga se ovaj rad bavi sustavom izvjebtavanja i pra enja poslovanja,
s posebnim naglaskom na primjenu sustava izvjebtavanja u maloprodajnim poduze ima.
Također, obrađuju se izazovi u sustavima izvjebtavanja, s naglaskom na va~nost
vizualizacije i interpretacije podataka koji slu~e kao podloga za donobenje poslovnih
odluka. Odnosno, svrha rada je istra~iti sustav izvjebtavanja, mogu nosti njegovog
unapređenja, te klju ne pokazatelje koji slu~e kao instrument kontrolinga za pra enje
poslovanja i donobenje odluka s ciljem poboljbanja rezultata poduze a. Cilj rada je
istra~iti i prikazati va~nost sustava izvjebtavanja i klju nih pokazatelja u maloprodajnim
poduze ima, te naglasiti ulogu kontrolinga u stvaranju temelja za donobenje poslovnih
odluka. Rad također ima za cilj na konkretnom primjeru iz maloprodajnog sektora
prikazati va~nost odabira klju nih pokazatelja poslovanja te primjene pravila
interpretacije i vizualizacije u kreiranju izvjebtaja za donobenje poslovnih odluka.U
kona nici, rad potvrđuje da je ,koribtenjem odgovaraju ih klju nih pokazatelja
poslovanja (KPI-eva) za maloprodajna poduze a, te njihovom pravilnom interpretacijom
i vizualizacijom u izvjebtajima, mogu e u inkovitije ocijeniti poslovanje i donositi bolje
odluke.
Sažetak (engleski) Reporting systems and key performance indicators (KPIs) play a critical role in
controlling and analyzing business operations, enabling management to make timely
decisions. In today’s dynamic business environment, where information is essential for
successful operations, the importance of effective data management has become
increasingly evident. Modern reporting systems allow for the collection, processing, and
analysis of data in a manner that ensures accurate and up-to-date information, which is
crucial for strategic planning and operational management. Key performance indicators
(KPIs) represent standardized metrics that facilitate the assessment of business process
efficiency and outcomes, providing management with tools to identify opportunities for
improvement and resource optimization. Therefore, this thesis focuses on the reporting
and business monitoring system, highlighting the importance of data visualization and
interpretation as a foundation for business decision-making. In other words, the purpose
of this paper is to explore the reporting system, possibilities for its improvement, and key
indicators that serve as controlling instruments for business monitoring and decisionmaking
to enhance company results.
The aim of the paper is to investigate and demonstrate the importance of reporting
systems and key indicators in retail companies, emphasizing the role of controlling in
establishing a foundation for business decision-making. Additionally, the paper aims to
illustrate, through a concrete example from the retail sector, the significance of selecting
key performance indicators and applying interpretation and visualization rules in creating
reports for business decision-making. Ultimately, the paper confirms that by using
appropriate KPIs for retail companies and their correct interpretation and visualization in
reports, it is possible to evaluate business performance more effectively and make better
decisions.
Ključne riječi
kontroling
maloprodaja
izvjebtavanja
vizualizacija podataka
interpretacija podataka
Ključne riječi (engleski)
controlling
retail
reporting
data visualization
data interpretation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:673834
Studijski program Naziv: Kontroling Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: specijalistički Akademski / stručni naziv: specijalist/specijalistica kontrolinga (spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-02-28 15:37:21