Sažetak | Angažiranost zaposlenika determinirana je brojnim faktorima, a osobit utjecaj očituje se u
faktorima motivacije i osobina ličnosti. Kako bi se postigli ciljevi organizacije, a od kojih je
jedan i maksimizacija angažiranosti zaposlenika, ključni su kako materijalni, tako i
nematerijalni čimbenici koji utječu na motivaciju zaposlenika. Od osobite je važnosti uključiti
obje vrste čimbenika u nagrađivanje zaposlenika. Također, na angažiranost utječu i osobine
ličnosti od kojih su najčešće istraživane ekstraverzija, savjesnost, ugodnost, neuroticizam i
otvorenost za iskustva. S ciljem ispitivanja utjecaja crta ličnosti i motivacije na angažiranost
djelatnika provedeno je istraživanje na 71 zaposleniku poduzeća Maistra od kojih je 48 žena te
23 muškaraca u rasponu dobi od 23 do 60 godina. Provedeno je istraživanje preko online
platforme Google Forms. Ispitanici su na početku ispunjavali demografske podatke, a zatim
upitnike Big Five Inventory, MWMS, UWES. Pri ispunjavanju BFI, zadatak ispitanika bio je
na Likertovoj skali označiti kakvom se osobom vide, pri čemu je broj 1 označavao kako se
tvrdnja uopće ne odnosi na njih, a broj 5 kako se u potpunosti odnosi na njih. Pri ispunjavanju
MWMS upitnika, zadatak ispitanika bio je označiti koliko se određene tvrdnje odnose na njih,
a zadatak je bilo označavanje brojeva na Likertovoj skali, pri čemu je broj 1 značio kako se s
tvrdnjom uopće ne slažu, a broj 7 kako se s tvrdnjom slažu u potpunosti. Pri ispunjavanju
UWES upitnika zadatak ispitanika bio je procijeniti jesu li se i koliko često na određeni način
osjećali u vezi sa svojim poslom pri čemu je 0 označavala „nikad“, a 6 „svakog dana“. Podatci
su deskriptivno obrađeni, a zatim se provedbom regresijske analize pokazalo kako su crte
ličnosti i motivacija značajni prediktori angažiranosti djelatnika. Pokazano je kako su savjesni
i intrinzično motivirani djelatnici ujedno i angažiraniji na poslu. Postavljene hipoteze su
potvrđene te rezultati impliciraju na utjecaj crta ličnosti i motivacije na angažiranost
zaposlenika. |
Studijski program | Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i bankarstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.) |