Naslov (hrvatski) | Upravljanje učećim poduzećem |
Autor | Nataša Rupčić |
Autorova ustanova | Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija |
Sažetak (hrvatski) | Cilj ove knjige je istražiti značajke učećih organizacija, odnosno učećih poduzeća,
i izazove primjene toga menadžerskoga koncepta, te na temelju stjecanja teorijskih
i praktičkih znanja i vještina osposobiti čitatelje za učinkovito upravljanje
organizacijama na temelju paradigme učeće organizacije. Knjiga se sastoji od
tri zaokružene cjeline. U prvom dijelu pod naslovom Značajke učećega poduzeća
analiziraju se temeljne postavke paradigme učeće organizacije s posebnim naIII
glaskom na učeće discipline prema Peteru Sengeu. Nakon toga se analiziraju organizacijske
odrednice uvođenja koncepta učećega poduzeća u smislu njegova
upravljanja. U nastavku se detaljnije analizira proces upravljanja znanjem kao temeljna
sržna kompetencija suvremenih poduzeća te orijentacija prema dionicima
kao temelj menadžmenta učećih organizacija, a posebno organizacijskoga učenja
i upravljanja znanjem.
Drugi dio nosi naslov Izazovi primjene koncepta učećega poduzeća. U ovom dijelu
analiziraju se izazovi razina i vrsta učenja s posebnim naglaskom na organizacijsko
učenje općenito te organizacijsko učenje jednostrukom, dvostrukom i trostrukom
petljom. U nastavku se analiziraju izazovi međuorganizacijskoga učenja. Posebna
pozornost posvećuje se činjenici da znanje brzo zastarijeva i gubi na važnosti što
pred pojedince i organizacije stavlja izazov uspješne primjene dinamike učenja,
zaboravljanja, odučavanja i ponovnoga učenja, što se smatra temeljnom učećom
dinamikom učećega poduzeća. U ovom dijelu analiziraju se i izazovi međugeneracijskoga
učenja i prijenosa znanja te uloga društvenoga kapitala u izgradnji učećega
poduzeća.
U trećem i najizazovnijem dijelu, istražuju se mogućnosti primjene koncepta učećega
poduzeća. Tako se učeće poduzeće predstavlja kao tehnologija za uvođenje
socioekonomske paradigme i rješavanja tzv. „opakih“ (engl. wicked) problema. Također
se istražuje mogućnost primjene koncepta učeće organizacije s obzirom na
različite kulturološke specifičnosti. U vezi s tim posebno se istražuje komplementarnost
duhovnih praksi i značajki učeće organizacije i učećega poduzeća. Knjiga
završava kritičkim osvrtom na koncept učeće organizacije i učećega poduzeća pri
čemu se identificiraju brojni izazovi, ali i kontroverze prilikom primjene ove filozofije.
S obzirom na kritičku analizu, na samom kraju traže se rješenja identificiranih
problema, i to povratkom na početak, odnosno na izvorne ideje Petera Sengea
koje se analiziraju kroz prizmu duhovnosti. Tako se zaključuje da istinski učeća
organizacija može biti samo organizacija duhovnosti predanih ljudi te se takva
komplementarnost detaljnije istražuje i analizira. |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Autorska knjiga-Znanstvena knjiga-Znanstvena monografija |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran - domaća recenzija |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Izdanje | 1 |
Broj stranica | 417 |
ISBN | 978-953-7813-83-3 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:192:466623 |
Datum objave elektroničkog izdanja | 2024-01-12 |
URL dokumenta | https://www.efri.uniri.hr/upload/knjiznica/E%20izdanja/RupcicUpravljanjeucecimpoduzecemFINAL.pdf |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci |
Mjesto izdavanja | Rijeka |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2024-01-16 16:41:41 |