Naslov Sociološki aspekti modela društveno odgovornog poslovanja
Naslov (engleski) Sociological aspects of the socially responsible business model
Autor Rolina Ljekaj
Mentor Dejan Miljenović (mentor)
Član povjerenstva Dejan Miljenović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Mance (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josip Čičak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2023-07-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Predmet ovoga rada ovog rada je analiza socioloških aspekata modela društveno
odgovornog poslovanja. Tijekom razvoja ideja društvene odgovornosti poduzeća
tumačena je na mnogo različitih načina. Unatoč činjenici da je sadašnje razdoblje
društvene odgovornosti poduzeća većinom uspješno, ključno je razumjeti temeljnu
funkciju društvene odgovornosti poduzeća.
Društveno odgovorno poslovanje odnosi se na proces unutrašnjih aktivnosti poduzeća
kojima se uz ostvarenje zarade nastoji kontinuirano doprinositi očuvanju i unapređivanju
okolišnog i društvenog konteksta poslovnog okruženja. Potrebno je razumjeti kako
poduzeće, odnosno aktivnosti poduzeća, pa tako i ekonomije, ne mogu se odvojiti od
okoliša. Iz razloga što održivi razvoj poduzeća i nacionalnih ekonomija može biti
postignut samo osiguranjem kontinuiranih izvora resursa koji dolaze iz okoliša, poduzeća
su nužna implementirati načela društveno odgovornog poslovanja. Ekonomija, okoliš i
društvo ostvaruju sinergijski efekt iz kojeg proizlazi potreba za vrednovanjem prirodnih
izvora. Provedeno je i obrađeno istraživanje u kojem je sudjelovalo 77 ispitanika.
Usmjerenost ispitanika bila je nasumični odabir. Istraživanje je provedeno u travnju i
svibnju 2023. godine. Za obradu i analizu podataka korišteno je grafičko prikazivanje
dobivenih odgovora putem Google Docsa. Društveno odgovorno poslovanje smatra se
sredstvom koje pomaže da poduzeće dođe do temeljnog cilja uz suradnju s ključnim
dionicima poduzeća. Najvažniji cilj svakog poduzeća opstanak na tržištu koji mogu
postići stvaranjem dodatne vrijednosti koja se obično očitava profitabilnošću.
Sažetak (engleski) The subject of this paper is the analysis of the socio-economic aspects of the socially
responsible business model. During the development of the idea of corporate social
responsibility, it was interpreted in many different ways. Despite the fact that the current
era of corporate social responsibility is mostly successful, it is crucial to understand the
fundamental function of corporate social responsibility.
Socially responsible business refers to the process of the company's internal activities,
which, in addition to making a profit, strive to continuously contribute to the preservation
and improvement of the environmental and social context of the business environment. It
is necessary to understand that the company, that is, the company's activities, including
the economy, cannot be separated from the environment. Due to the fact that the
sustainable development of companies and national economies can only be achieved by
ensuring continuous sources of resources that come from the environment, companies
must implement the principles of socially responsible business. The economy, the
environment and society achieve a synergistic effect, which results in the need to value
natural resources. A survey in which 77 respondents participated was conducted and
processed. The orientation of the respondents was a random selection. The research was
conducted in April and May 2023. For the processing and analysis of the data, a graphical
representation of the received answers via Google Docs was used. Socially responsible
business is considered a means that helps the company to reach its fundamental goal in
cooperation with the key stakeholders of the company. The most important goal of any
company is survival on the market, which can be achieved by creating additional value,
which is usually measured by profitability.
Ključne riječi
društvena odgovornost
poduzeće
trostruki rezultat
socio-ekonomski pristup
društvo
socijalno poduzetništvo
Ključne riječi (engleski)
social responsibility
company
triple bottom line
socioeconomic approach
society
social entrepreneurship
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:170186
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije (univ. mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-12-11 15:20:13