Abstract | Poboljšanje kvalitete procesa rada, njihovo ubrzavanje, kontinuirano poboljšavanje,
eliminacija otpada, uključenost svih zaposlenih u proces rada je ono što čini poduzeće
boljim, a za to su uvelike zaslužne metodologije Lean management i Six Sigma te njihovi
alati poput Kaizena, Gembe, DMAIC-a, PDCA kruga, 5 zašto, Jishunken-a, Kanban-a,
mapiranja toka vrijednosti, 5 S za dobro održavanje, JIT-a i SMED-a. Upravo se o njima
govori u radu te oni predstavljaju temelj svakog uspješnog poslovanja. Lean pristup je
orijentiran na kupca, potražnju, proces rada, uklanjanju otpada, inovaciju te na kvalitetu
samog proizvoda. Njegova implementacija počinje od planiranja, pripreme, uvođenja te
kontrole. Six Sigma se odnosi na skup alata za kontrolu kvalitete koje tvrtke mogu koristiti
za uklanjanje nedostataka i poboljšanja procesa. Lean i Six Sigma konstantno unapređuju
vlastite procese, razvijaju nove ili poboljšavaju trenutne. Uvođenjem strateških alata dolazi
do bitnih poboljšanja, kao što su smanjenje troškova, povećanje kvalitete i produktivnosti,
poboljšanje odnosa s kupcima, bolja organizacija radnih mjesta, povećanje morala
zaposlenika, kontinuirano poboljšanje cjelokupnog procesa i drugo. Njihovi alati pokazuju
koliko su korisni kod primjene u raznim poduzećima te njihova upotreba čine poduzeća
konkurentnijim i efikasnijim. |
Study programme | Title: Business economics; specializations in: Finance, Entrepreneurship, Management, Finance and Accounting, Marketing, International Business, IT Business Course: Entrepreneurship Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ekonomije (magistar/magistra ekonomije) |