Abstract | Organizacijama profitno i neprofitno orijentiranim je potrebno strateško planiranje kako bi znale definirati i komunicirati ono što žele ostvariti i na koji način. Uspjeh se u neprofitnim organizacijama često definira prvenstveno u smislu povećanja financijske stabilnosti, što može biti uska i kratkoročna perspektiva za mjerenje uspješnosti strateškog plana.
Studentski centar u Zagrebu već je petu godinu u sanaciji Odlukom Vlade Republike Hrvatske. Kako bi učinkovito i sveobuhvatno izvršio strateški plan u današnjem izrazito konkurentskom poslovnom okruženju, Studentski centar u Zagrebu treba posvetiti dosta vremena i energije zaposlenika izvršenju svojih strateških ciljeva. Ti ciljevi su ugrađeni u misiju i viziju poslovanja ove neprofitne organizacije. Vodstvo organizacije mora koristiti te ciljeve i edukacijom zaposlenika pokazati gdje žele vidjeti ovu organizaciju prilikom završetka sanacije. Pomoć u realizaciji ciljeva i praćenju učinkovitosti može omogućiti implementacija Balanced Scorecard modela.
Da bi organizacija financijski pozitivno poslovala, mora biti uspješna u pružanju podrške i usluga korisnicima - studentima. Te usluge obuhvaćaju djelatnosti prehrane, smještaja, kulture, sporta kao i društvenog života. Kako bi održali poslovanje djelatnosti kulture, vodstvo organizacije mora razumjeti i zadovoljiti potrebe studenata za predstavama. U tom smislu vodstvo Studentskog centra treba osmisliti kulturne sadržaje i učiniti ih zanimljivima studentima.
Kako bi se zadovoljili ciljevi korisnika, unutarnji procesi poput pružanja usluga korisnicima - studentima zahtijevaju učinkovito i djelotvorno poslovanje. Vodstvo mora podržati učenje i rast zaposlenika kako bi bolje služili korisnicima. U podupiranju učenja i rasta zaposlenika počinje proces koji na kraju dovodi do organizacijskog financijskog uspjeha.
Današnji alati koji bilježe i prate podatke o poslovanju Studentskog centra puni su nedostataka ili godinama nisu održavani. Zbog nedostataka educiranog kadra koriste se osnovne mjere praćenja poslovanja kroz financijske pokazatelje koji prikazuju povijesne podatke, čime ne mogu usmjeriti ponašanje organizacije u budućnosti.
Implementacijom Balanced Scorecarda moguće je realizirati strategiju organizacije kroz razradu i uravnoteženje ciljeva, mjera i inicijativa unutar perspektiva modela.
Balanced Scorecard model, često prikazan kao matrica, operativni je alat za uvođenje strategije u poslovanje u kojem se navode mjere uspjeha iz četiri organizacijske perspektive: učenje i rast, unutarnji procesi, kupci i financijska perspektiva. Kod neprofitnih institucija naglasak je na zadovoljavanju potreba korisnika usluga, a ne toliko na financijskim učincima kao kod profitnog sektora.
U ovom radu obradit će se Studentski centar u Zagrebu te uvesti nova perspektiva studentskog standarda kako bi se prikazalo trenutno stanje i nastojale odrediti glavne smjernice za daljnji razvoj. |
Abstract (english) | Profitable and non-profit organizations need strategic planning to know how to define and communicate what they want to achieve and how. Success in non-profit organizations is often defined primarily in terms of increasing financial stability, which can be a short-term perspective for measuring the success of a strategic plan.
The Student Center in Zagreb is already the fifth year under restructuring by the Decision of the Government of the Republic of Croatia. In order to efficiently and comprehensively implement the strategic plan in today's highly competitive business environment, the Student Center in Zagreb needs to devote a lot of time and energy by their employees to accomplish strategic goals. These goals are embedded in the mission and vision of the business of this non-profit organization. The organization's leadership must use these goals and educate employees to show where they want to see this organization when it is completely restructured. Assistance in achieving goals and monitoring performance can be enabled by the implementation of the Balanced Scorecard model.
To make a business financially positive, it must be successful in providing customer support and services to students. These services include food, accommodation, culture, sports and social life. In order to maintain the business in sector of culture, the leadership of an organization must understand and meet the needs of students for performances. In this sense, the leadership of the Student Center should devise cultural contents and make them interesting to students.
To meet user goals, internal processes such as providing customer service – to students require efficient and effective business. Leadership must support learning and employee growth to better serve users. Supporting the learning and growth of employees begins with a process that ultimately leads to organizational financial success.
Today's tools that record and track Student Center operations data are full of shortcomings because last years they have not been maintained. Due to the scarcity of non-educated personnel, basic business monitoring measures are used through financial indicators that display historical data, which cannot directly show the organization's behavior in the future.
By implementing Balanced Scorecard, it is possible to realize the organization's strategy through the elaboration and balancing of goals, measures and initiatives within the model's perspective.
The Balanced Scorecard model, often depicted as a matrix, is an operational tool for introducing a business strategy that outlines the successes of four organizational perspectives: learning and growth, internal processes, customers and financial perspective. In non-profit institutions, the emphasis is on satisfying the needs of service users, not so much on financial performance as in the profit sector.
In this thesis, the Student Center in Zagreb will be elaborated, and a new student perspective standard will be introduced in order to present the current state of affairs and to identify the main guidelines for further development. |