Abstract | U završnom radu govorit će se o konjičkom turizmu koji je važan turistički proizvod na
međunarodnoj razini, pa tako i u Hrvatskoj. Hrvatsko konjogojstvo relativno je malo, ali
statistički podaci posljednjih nekoliko godina ukazuju na kontinuirani rast zanimanja za
uzgoj i bavljenje konjima. Približavanje Hrvatske europskom tržištu zahtijeva nužnu reformu
poljoprivredne proizvodnje, koja postavlja nove standarde u području konjogojstva, pa tako
i u svim stočarskim granama. Također, uzgajivači su sve više izloženi strukturalnim
promjenama u poljoprivredi, što dovodi do sve veće specijalizacije, to jest, razvoja ponude
agroturizama, pansionskih smještaja i sportskih i rekreacijskih aktivnosti, koji uključuju
konje. Takve vrste poslovanja pridonose održavanju zaposlenosti u okviru ekonomskog,
socijalnog te drugih stajališta. U mnogim razvijenim zemljama rasprostranjena je posebna
turistička ponuda nazvana konjički turizam. Konjički turizam ima veliku ulogu u
nacionalnim ekonomijama, stabilnosti zajednice, poboljšanju kvalitete života i zdravlju ljudi.
Također, Hrvati su narod koji njeguje svoju tradiciju od samih početaka, kada je konj
prvenstveno služio za obavljanje svakodnevnih poslova u poljoprivredi, radovima u šumi i
prijevozu. Sve to danas možemo vidjeti i doživjeti na kulturno-folklornim manifestacijama
koje su itekako bitan marketinški dio našeg konjičkog turizma. S druge strane, Hrvatska ima
bogatu geografsku, kulturnu i gastronomsku raznolikost, koja posjetiteljima omogućuje
različite oblike turizma, kao što su rekreacijski, izletnički, gastronomski, zdravstveni itd.
Konjički turizam bitan je dio turističke industrije, koji se u posljednje vrijeme sve više
poistovjećuje sa pojmom rekreacije. Sve veća važnost pridaje se rekreaciji i boravku na
otvorenom, odnosno, kombiniranju razgledavanja s fizičkom aktivnosti. Podiže se svjesnost
o važnosti boravaka u prirodi, aktivnog bavljenja sportovima i smanjenja stresnog načina
života. Iz tih razloga ljudi se okreću zdravijem i smirenijem načinu života. Sve navedeno čini
bogatu ponudu Hrvatskog konjičkog turizma. Ponudu koja se nudi posjetiteljima, a čiji
motivi dolaska su različiti. |
Study programme | Title: Business economics; specializations in: Finances, Entrepreneurship, Management, Finance and Banking, Marketing, International Business, IT Business Course: Management Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |